La veu del emprenedor.....

El dia 1 de novembre vam convidar al Magazine de Radio Bisbal a la Sra. Sonia Samso, que juntament amb la Sra. Gemma Batlle són propietàries de la GelateriaNunu.  L’objectiu d’aquesta entrevista era veure la visió d’un emprenedor en temps de crisis, els seus consells, experiències etc..

Nunu és un negoci de recent obertura situat a la Plaça Major de la Bisbal d’Empordà. Bàsicament ofereixen gelats artesans amb totes les seves variables.



IDEA DE NEGOCI:

La Sonia ens comenta que juntament amb la Gemma buscaven un negoci per emprendre a la Bisbal. Durant un temps van estar pensant la idea de negoci, buscaven algun tipus de negoci original, exclusiu a la població, per això es van decantar pels gelats. El pas següent va ser la recerca del local, havia de ser cèntric, sense trànsit, òptim per a les famílies amb nens però sobretot a la zona escollida hi hauria d’haver moviment comercial.
La Sonia destaca la importància de la “bona idea”, però ha d’anar en concordança amb una bona planificació, motivació i ganes. Van estudiar molt les despeses i van assumir el risc de la següent manera: “estem disposades a perdre la quantitat de X euros??” la resposta va ser afirmativa i així va néixer Nunu.
Des del principi han comptat amb el suport de Gelats Angelo, fabricant de gelats artesans de Torroella de Montgrí.  Han tingut en compte els intolerants al gluten, lactosa,. La Gemma i la Sonia, són emprenedores , per això han experimentat coses noves: gelat de pastís de formatge, de mojito, de regalíssia, que han resultat un èxit. Juntament amb Gelats Angelo també han intentat coses noves, com el gelat de rus, gelat amb bisbalenc, però de moment la formula no ha funcionat .



EMPRENDRE EN TEMPS DE CRISIS

Ella comenta que no ha notat la crisi en el moment de prendre la decisió d’emprendre, si hi ha moltes ganes, es tenen clars els números, s’han estudiat les despeses i saber si estaven disposades a assumir el risc, és el que les va animar a emprendre.

UBICACIÓ DEL NEGOCI

Es va escollir la Plaça Major de la Bisbal per què és un lloc molt apte per les famílies, sense trànsit i amb força afluència comercial. S’han unit els comerços tradicionals amb els nous comerços de restauració, aquesta fórmula ha resultat un èxit, la plaça bull de gent durant el bon temps.
El local escollit és l’adequat per la situació i també per la mida, ja que el tipus de negoci no requereix molts metres quadrats. D’aquesta manera han reduït la inversió pel negoci.




DIFICULTATS PER EMPRENEDORS    

Segons la Sonia, l’emprenedor ha de creure en el negoci, tenir clar allà on vas i si vols assumir el risc d’emprendre.
Els únics problemes que es pot trobar un emprenedor són les traves administratives. La societat actual està massa acostumada a la immediatesa, per això, trobem un mica de lentitud en els passos amb l’administració. Però la realitat és que Nunu es va crear només en 4 mesos, gràcies al suport dels tècnics de l’Ajuntament de la Bisbal dels que van rebre molts consells.

VISIÓ DEL COMERÇ LOCAL DE LA BISBAL

La situació del comerç local a la Bisbal no és diferent  d’altres poblacions, opina la Sonia. Les noves tecnologies han afectat la vida comercial, ho hem de veure com una oportunitat, no com una amenaça. Les botigues on-line són una plataforma que el comerç local ha d’aprofitar. Poden anar units, compatibilitzar les dues coses. La Sonia comenta que el comerciant necessita un canvi de mentalitat, actualment no hi ha res segur, reinventar-se o morir, aconsella a tots el comerciant que busquin noves possibilitats de negoci abans que la crisi els afecti.

RELACIÓ ENTRE COMERCIANTS

D'ença que han arribat a la bisbal no han tingut cap problema. Però en ser un negoci temporal no han estat molt actives amb la unió de comerciants. Han centrat les seves relacions amb els comerços de la zona d’influència. Es felicitat que es reobrin locals emblemàtics i amb caràcter de la bisbal.
Rebre amb un somriure, bon ambient de treball

FUTUR DEL COMERÇ DE LA BISBAL

Per sobreviure els comerços s’han de reorientar, els comerços que tindran èxit seran el que busquen especialitzar-se en quelcom.  En comerç local pròxim diferenciat, exclusiu és el que tindrà èxit en el futur. Cada sector ha de buscar la seva via d’especialització.
No oblidem el tracte personal, la Sonia ens comenta una frase que voldria destacar: “ el cost del servei és el mateix amb un bon somriure i un bon tracte que sense".


Finalment la Sonia ens destaca que el que més l’ha sorprès de la gent de la Bisbal és el moviment social, la ciutadania col·labora amb moltes activitats, on destaca la Fira del Circ, la festa Major, etc.

Així doncs, emprenedors preneu nota: busqueu una idea original, exclusiva i planifiqueu-la correctament acceptant i assumint els possibles riscos de la inversió. Gràcies Sonia per la teva col.laboració i ens veiem aviat a Nunu per disfrutar de la vostre dolça companyia.


Comentaris