SI LA TEVA EMPRESA NO COMUNICA, NO EXISTEIX
Cada vegada són més les petites empreses i els
professionals que s’adonen de la importància de ser presents a les xarxes
socials i s’aventuren a formar-ne part, però malauradament moltes no ho fan de
forma correcta. Això comporta que donin una mala imatge perquè tenen perfils
oberts sense continuïtat, o que facin una inversió de temps que no veuen
recuperada.
Les petites empreses cada vegada inverteixen més en el màrqueting i la
comunicació. L’estudi “Local Commerce Monitor”,
publicat per BIAKelsey aquest mes, també reflecteix que les pimes han
duplicat el seu pressupost en màrqueting i publicitat en els últims 2 anys. En
concret, l’informe indica que aquestes empreses utilitzen més de 5 tipus de
mitjans diferents per contactar amb el seu públic objectiu. El mitjà líder continua el
Facebook.
La revolució digital passa menys per la tecnologia que pel canvi de paradigma
que s'emmarca en la comunicació en mitjans socials, on les petites empreses i/o
comerços tenen diferents esglaons de transformació d'un negoci en social, on
aquell primer esglaó resulta en la planificació i en escoltar per poder
aprendre. El problema d'aquest primer nivell sol estar donat en la manca de
coneixement, que porta a creure en mites en lloc d'acceptar realitats. Després,
el nus està a establir metes i objectius realistes, després a assignar recursos
concrets i adequats i planificar el calendari d'acció.
¿Què fan les empreses/comerços per vendre més?
D’una forma generalista les petites empreses es comuniquen amb els seus públics
d’una manera inestable i poc planificada. És en aquest punt on s’ha de
treballar amb més intensitat. L’estudi, la planificació, escoltar i observar
són les accions que s’ha de prioritzar.
-Punts prioritaris que s’han de tenir en compte:
1- Autodefinició: la petita empresa ha de fer un estudi intern, primer ha de
prioritzar el fet diferenciador: Què em diferencia de la competència? En què
sóc especialista?
2- Fixar-se un objectiu: vendre més, que ens coneguin...
3- Definició dels públics: Qui són? Com són? i sobretot Què necessiten?
4- Defineix el missatge que vols comunicar amb tots els seus continguts
5- Escull els mitjans: bloc, facebook, twitter, instagram....
6- Planifica-ho
7- Execució
8- Seguiment i valoració dels resultats.
Si ets un petit comerç o una petita empresa has de planificar la teva
comunicació. Els clients no vindran sols a veure't, tens eines al teu abast per
créixer comercialment. Només és qüestió de voluntat. Com
és lògic la petita empresa no té mitjans econòmics per
contractar un professional en plantilla per realitzar la
comunicació, però existeixen empreses externes especialitzades en la
comunicació on line. La solució més habitual i
efectiva és la contractació d'una persona externa, freelance, per
tal d'estudiar, planificar i executar
l'estratègia de màrqueting. Aquesta última opció sol ésser la
més econòmica i efectiva.
En pròxims posts intentaré definir amb més exactitud cada punt per ajudar als comerços/petites empreses a comunicar-se amb els seus públics.
No necessites sort, necessites moure't.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada