LES PETITES EMPRESES I EL MÀRQUETING

SI LA TEVA EMPRESA NO COMUNICA, NO EXISTEIX



Cada vegada són més les petites empreses i els professionals que s’adonen de la importància de ser presents a les xarxes socials i s’aventuren a formar-ne part, però malauradament moltes no ho fan de forma correcta. Això comporta que donin una mala imatge perquè tenen perfils oberts sense continuïtat, o que facin una inversió de temps que no veuen recuperada.

Les petites empreses cada vegada inverteixen més en el màrqueting i la comunicació. L’estudi “Local Commerce Monitor”, publicat per BIAKelsey aquest mes, també reflecteix que les pimes han duplicat el seu pressupost en màrqueting i publicitat en els últims 2 anys. En concret, l’informe indica que aquestes empreses utilitzen més de 5 tipus de mitjans diferents per contactar amb el seu públic objectiu. El mitjà líder continua el Facebook.

La revolució digital passa menys per la tecnologia que pel canvi de paradigma que s'emmarca en la comunicació en mitjans socials, on les petites empreses i/o comerços tenen diferents esglaons de transformació d'un negoci en social, on aquell primer esglaó resulta en la planificació i en escoltar per poder aprendre. El problema d'aquest primer nivell sol estar donat en la manca de coneixement, que porta a creure en mites en lloc d'acceptar realitats. Després, el nus està a establir metes i objectius realistes, després a assignar recursos concrets i adequats i planificar el calendari d'acció.

¿Què fan les empreses/comerços per vendre més?

D’una forma generalista les petites empreses es comuniquen amb els seus públics d’una manera inestable i poc planificada. És en aquest punt on s’ha de treballar amb més intensitat. L’estudi, la planificació, escoltar i observar són les accions que s’ha de prioritzar.

-Punts prioritaris que s’han de tenir en compte:

1- Autodefinició: la petita empresa ha de fer un estudi intern, primer ha de prioritzar el fet diferenciador: Què em diferencia de la competència? En què sóc especialista?
2- Fixar-se un objectiu: vendre més, que ens coneguin...
3- Definició dels públics: Qui són? Com són? i sobretot Què necessiten?
4- Defineix el missatge que vols comunicar amb tots els seus continguts
5- Escull els mitjans: bloc, facebook, twitter, instagram....
6- Planifica-ho
7- Execució
8- Seguiment i valoració dels resultats.


Si ets un petit comerç o una petita empresa has de planificar la teva comunicació. Els clients no vindran sols a veure't, tens eines al teu abast per créixer comercialment. Només és qüestió de voluntat. Com és lògic la petita empresa no té mitjans econòmics per contractar un professional en plantilla per realitzar la comunicació, però existeixen empreses externes especialitzades en la comunicació on line. La solució més habitual i efectiva és la contractació d'una persona externa, freelance, per tal d'estudiar, planificar i executar l'estratègia de màrqueting. Aquesta última opció sol ésser la més econòmica i efectiva. 


En pròxims posts intentaré definir amb més exactitud cada punt per ajudar als comerços/petites empreses a comunicar-se amb els seus públics. 
No necessites sort, necessites moure't.



Comentaris