FACEBOOK PER EMPRESES

He redactat aquest post amb l'objectiu de dotar d'importància a les Fan Page de Facebook, no com a motor de ventes, sinó com a mitjà de comunicació efectiva i econòmica per petit/mitjà empresari.


En l'actualitat uns 2000 milions de persones utilitzen Facebook i existeixen més de 60 milions de pàgines comercials actives (dades internes de Facebook).
Aquestes dades potser espanten el petit/mitjà empresari, però són dades reals. El món digital canvia constantment i ens hem d'adaptar, aprofitant les eines tecnològiques que tenim a l'abast.

Evidentment recomano a qualsevol empresa que tingui una fan page, però no per aconseguir un increment de ventes a curt o mitjà termini.

Aconsello la creació d'una Fan Page per 5 motius principals:

Motiu 1. Incrementa la possibilitat d'atreure nous clients.
Aquest és un dels beneficis més notoris que obté un negoci en comptar amb una pàgina de fans. Podran veure la publicitat dels teus productes i contactar-te fàcilment sense importar la ubicació geogràfica on aquests es trobin.

Motiu 2. Enforteix les relacions amb els clients
Comptar amb una pàgina com aquesta, farà que la comunicació entre proveïdor i client sigui més fàcil, ràpida i efectiva.

Motiu 3. Incrementa el tràfic del teu lloc web i millora la teva SEO
Un avantatge de les pàgines de fans és que no li prohibeixen als amos enllaçar o agregar el seu enllaç del lloc web. Amb el simple fet d'enllaçar aquestes dues eines (web i fan page), també estaràs millorant la teva SEO i això et donarà un millor posicionament en els motors de cerca en generar resultats de cerca favorables per a la teva marca.

Motiu 4. Redueix els costos de publicitat per a la teva empresa.
Crear una pàgina de fans és totalment gratis i el preu dels anuncis que desitgis publicar es basa al teu pressupost disponible o en l'impacte que busques fer al mercat.

Motiu 5. Tenir un millor control i retroalimentació dels teus clients
Les Fan Page compten amb una eina anomenada Facebook Insights la qual et permet monitorar quants "Likes" obtens, quin abast va obtenir la teva publicació, quin és la reacció dels teus seguidors i quina interacció tenen els consumidors amb la teva empresa. Amb això, tindràs l'oportunitat de veure en quines àrees pots millorar i que elements són els que més li agraden a les persones.


CONTINGUTS DE LA FAN PAGE

Tots aquests motius són força evidents, i la majoria ja els coneixeu, però una de les coses que més vull destacar és la inactivitat de les pàgines.

De poc et servirà una fan page si no ofereixes cap contingut de valor. Una pàgina abandonada pot transmetre una imatge de marca molt pobra. Sigues constant! Ser constant en les publicacions de la teva pàgina de Facebook significa fixar una freqüència de publicacions i uns horaris.

Planificar la publicació dels nostres continguts comporta tot un seguit d'avantatges posat que ens permet fixar i traçar una estratègia de continguts a llarg termini, evitar imprevists així com ser més eficients com a professionals en la gestió de la nostra fan page.
Ara bé, és possible que no sempre et sigui possible publicar veritat? Per a això existeix la possibilitat de programar i les nostres publicacions. Aquí us deixo algunes eines per a la programació de post:

Per a això, el mateix Facebook també compta amb una estupenda eina anomenada "Eines de publicació" amb la qual poder fer seguiment a les publicacions programades, les ja publicades així com a qui les ha publicat (en cas de ser diversos editors a la pàgina).
Conèixer les millors hores a les quals publicar és la diferència entre que les teves publicacions tinguin visibilitat orgànica o que no les vegi ningú.
Centra't en la qualitat i la constància, diferència clarament això de la quantitat.

Consells per la creació de continguts:
-Crea un pla de continguts: definint Objectius, Target i tipus de contingut.
-Textos i imatges de qualitat.
-Publicar continguts frescos i amb missatges/emocions positives.
-Provar diferents tipus de continguts.
-Publicar en horari de màxima audiència
-Incentivar als fans per a què interactuïn
-Relacionat amb el teu públic.
-Publica vídeos penjats directament a Facebook (no enllaços YouTube).
-Implementa vídeo propi en la portada de la pàgina.
-Utilitza el botó de trucades a l'acció. Es pot comprar, contactar, reservar, registrar-se, etc...
-Integra messenger a la teva pàgina com a eina de comunicació.
-No deixis mai títols en blanc. Els 18 primers caràcters funcionen com a títol per als cercadors, per la qual cosa ho has d'emplenar sempre encara que comparteixis un vídeo o enllaç propi amb el seu propi títol.
-Escriu el més important al principi de la publicació (posicionament SEO)
-Menys és més. No escriguis molt text, està comprovat que els missatges breus i clars funcionen millor en aquesta xarxa social.
-Utilitza el poder de la imatge. Les imatges generen un major engagement que el text.
-Inclou enllaços a la teva pàgina. Aprofita sempre que et sigui possible per enviar tràfic a la teva pàgina web corporativa.
-Defineix aquelles paraules clau més interessants i utilitza-les al llarg del text.
-Crea i comparteix vídeos

Si saps aprofitar el potencial d'aquestes estratègies, aconseguiràs grans resultats en el teu fan page i, poc a poc, veuràs créixer el nombre de seguidors en aquesta plataforma. Espero que aquest post t'hagi servit d'ajuda i agrairé molt qualsevol comentari, suggeriment o aportació que em deixis.

Comentaris