El Comerç de la Bisbal



Presentació del Pla d'Enfortiment Comercial Urbà de la Bisbal d'Empordà.



Ahir al vespre vaig assistir a la presentació de l'empresa Procom Retail que ha realitzat un estudi exhaustiu de la situació del comerç bisbalenc.

El primer que vull destacar és la implicació del teixit comercial, la major part de negocis bisbalencs van assistir a l'esdeveniment. Aquest fet demostra la implicació i preocupació dels empresaris i les ganes de què alguna cosa canviï.

L'empresa que va realitzar el Pla va estudiar la situació actual, no va explicar res que no sabéssim els bisbalencs, però hi va posar dades, estadístiques, comparatives, etc... una bona fotografia de la del moment actual.

Després d'escoltar les conclusions de l'estudi em van quedar clares les línies a seguir:

1-Unió: tot el teixit comercial de la Bisbal s'ha d'unir, ha de desaparèixer les diferències entre comerç de ceràmica, restauració, comerç al detall, roba, etc… ja ho diu la dita "la unió fa la força". S'ha de gestionar un punt de trobada dels comerços i empreses de la Bisbal per cohesionar el teixit comercial.

2-Lideratge: hi ha dos actors principals en aquest punt. L'Ajuntament de la bisbal ha de liderar el canvi de mentalitat, oferint suport en tot el que es pugui a organitzar als comerciants. La Federació de comerciants de la Bisbal, actualment en una greu crisi organitzativa, manca un lideratge clar de l'associació i una planificació estratègica. La Federació de comerciants i l'Ajuntament també han d'oferir eines als comerciants per poder desenvolupar la seva activitat amb una millor eficiència i dotar de serveis i formació que els ajudin a ser més competitius en aquest món tan canviant.

3-Pla estratègic: tot municipi ha de fer front a una gran diversitat de pressions comercials, econòmiques, socials i normatives, però gràcies a l'estudi realitzat tenim una base solida per consolidar les estratègies a seguir, tenim les directrius inicials, només falta definir les accions, establir un calendari, executar-les i controlar-les. Ha de ser un projecte centrat essencialment a ajudar el comerç local a encarar els nous reptes que li planteja una realitat complexa i en continua transformació.

És en aquest tercer punt on tenim el repte, la Federació de comerciants ha de fomentar i difondre el comerç i la restauració de la nostra ciutat en el marc d'una ciutat compacta i sostenible. Hem de creure en un model de comerç de proximitat, únic i singular i treballar per donar-li visibilitat i projecció.

Tenim punts de partida molt importants. Queda clar que tot ha de girar al voltant de la ceràmica de la bisbal, tenim una marca consolidada on s'ha fet una gran feina, un Museu Terracotta amb una projecció nacional i internacional impressionant, la ceràmica és el nostre tret diferenciador, així que aprofitem-lo.

S'ha d'entendre el comerç com el centre de tot el que passa a la ciutat i treballar amb la màxima transversalitat possible amb tots els agents socials i cívics que conformen aquesta magnífica ciutat que és la Bisbal.

Ara tenim l'oportunitat, així que som-hi comerç bisbalenc!!! A treure pit i a treballar plegats....

Comentaris