L'EMPRESA DESPRÉS DEL CORONAVIRUS

Què passarà després del coronavirus?... Aquesta és la pregunta que comença a circular enmig de les incerteses que està causant la pandèmia del Covid-19 i de l'estat d'alarma.



Segons una enquesta de La Vanguardia el 94% de les persones opinen que el Coronavirus derivarà en una crisi econòmica.
Penso el mateix, tinc clar que després de la crisi arribarà més crisi, no ens hem d'enganyar. Però la por, l'estrès, la incertesa no ens han de frenar ni bloquejar i paralitzar. El moment de reaccionar és ara.

Les empreses i emprenedors alineats amb una necessitat primària continuen venent. És a dir, aquelles marques que han construït un discurs basat en la llibertat, el sentiment de pertinença, la seguretat... han sabut fer-se imprescindibles. Stop pijadas i luxes, estem en "modo" supervivència.

Sabem que no és bon moment per pensar a fer créixer el negoci ni de pensar en el benefici immediat. Ara és moment de l'esforç i d'estar present, de manera útil, en la vida de la gent -l'anomenat top of mind-. (ull, que els directes en les xarxes socials, més que útils, comencen a ser un bombardeig estressant i pot esdevenir-se a la contra).

No s'ha de desatendre el negoci ni la comunitat durant aquestes setmanes de "refugi casolà", perquè arrencar després i posar-se en primera línia de visibilitat costarà moltíssim més. Com més avancem ara, millor portarem l'impacte econòmic posterior -la crisi no desapareixerà quan sortim de casa...-.

Els patrons de consum canviaran. Tot canviarà. La societat canvia cada minut que passa. La millor inversió? Formació en visió estratègica.

Crec, que una vegada superada la crisi del coronavirus, hauríem de replantejar-nos tots una manera diferent d'actuar i aprofitar accions ara posades en marxa, com el Teletreball, i donar-los continuïtat.

Amb la incertesa financera, la gent tornarà a avaluar la seva relació amb el consum "sense sentit" i mentre les marques hauran de crear estratègies amb significat, els governs hauran d'esforçar-se per a augmentar la transparència i el control.

El nou teixit empresarial necessitarà líders valents, que s'adaptin amb molta rapidesa als canvis. Aquests líders busquen noves maneres de fer i adaptar-se i està aprenent de l'experiència del Coronavirus i que serà capaç de generar solucions diferents i innovadores convertint així una empresa perdurable en el temps.

El coronavirus Covid-19 podria canviar per sempre els patrons de treball de nombroses empreses en cas d'abraçar el model de les «startups»: una generació acostumada a adaptar-se als canvis d'última hora i a tirar endavant un projecte amb metodologies modernes.



En resum, una vegada acabi la crisi, personalment crec que tot i tots haurem canviat la nostra manera de pensar i veure el món, per això les marques han de pensar quin és el seu propòsit per a la societat, en lloc d'un propòsit pensat per als individus, són les marques que s'han de mullar i crear una sensació de seguretat.

Comentaris